دارالترجمه مرکزی تهران

ترجمه رسمی فوری مدارک هویتی

مرکز تخصصی ترجمه رسمی فوری در تهران و شهرستان‌ها

سرمایه‌گذاری، مهاجرت، ادامه تحصیل و یا بدست یک موقعیت شغلی در کشورهای دیگر، از مهم‌ترین دلایلی هستند که افراد اقدام به ترجمه مدارک هویتی خود می‌کند. اگر به دنبال یک مشاوره مطمئن درباره روند ترجمه مدارک هویتی خود هستید، با ما همراه باشید. همچنین می‌توانید از مشاوره رایگان از طریق یکی از راه‌های زیر بهرمند شوید:

پس از تماس با مشاورین مجرب دارالترجمه رسمی مرکزی تهران، همکاران ما راهنمایی‌های لازم جهت ترجمه رسمی، اعلام هزینه‌ها و هماهنگی ارسال پیک معتمد (پیک رایگان جهت دریافت و ارسال مدارک) را به شما اعلام می‌کنند.

جهت تسریع فرآیند ترجمه رسمی خود می‌توانید عکس یا اسکن مدارک خود را از طریق واتس‌اپ ارسال نمایند. امکان مراجعه به صورت حضوری به دارالترجمه نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، میسر است.

ترجمه رسمی مدارک هویتی

ترجمه رسمی شناسنامه

معمولا شناسنامه‌ها برای مواردی مثل انجام امور حقوقی در خارج از کشور، اخذ ویزای مهاجرتی یا توریستی، ثبت ازدواج یا طلاق در خارج از کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ارائه اصل شناسنامه به دارالترجمه رسمی مرکزی تهران به منظور ترجمه رسمی شناسنامه کفایت می‌کند و نیازی به هیچ گونه مدرک دیگری برای تایید وزارت خارجه یا دادگستری نیست، همچنین ترجمه رسمی رونوشت شناسنامه در صورت داشتن مهر برابر با اصل ثبت احوال مورد تایید می‌باشد.

ترجمه رسمی شناسنامه

طبق بخشنامه سازمان ثبت احوال، شناسنامه‌های قدیمی معتبر نیستند با این حال اگر شخص به هر دلیل موفق به تعویض شناسنامه خود نشده باشد؛ ترجمه رسمی آن قابل انجام خواهد بود.

لازم به ذکر است که تمامی وقایع مندرج در شناسنامه ائم از ازدواج، طلاق و … همچنین صفحه توضیحات آن باید توسط مترجم، ترجمه رسمی شود. همچنین اگر شناسنامه المثنی باشد، کلمه المثنی، حتما باید ترجمه شود که در متن ترجمه با کلمه‌ی Duplicate نمایش داده می‌شود.

به علاوه در صفحه‌ی آخر بعضی از شناسنامه‌ها توضیحاتی وجود دارد. در صورتی که شخص نام یا نام خانوادگی خود را تغییر داده باشد و یا به دستور دادگاه و ثبت احوال نیازی به تغییر و یا اصلاح در شناسنامه فرد انجام گرفته باشد، این توضیحات در صفحه ی آخر شناسنامه ذکر می شود و در ترجمه شناسنامه صفحه ی توضیحات نیز ترجمه می گردد.

شناسنامه شخصی که فوت شده اگر سوراخ شده است، حتی با وجود ابطال بودن آن قابل ترجمه می‌باشد و مورد تایید دادگستری و وزارت خارجه قرار می گیرد.

شرایط مورد نیاز ترجمه رسمی شناسنامه

مواردی که باید در خصوص ترجمه رسمی بدانید

جدا از آنچه که توضیح داده شد، در ترجمه رسمی شناسنامه باید به موارد زیر دقت داشت:

شناسنامه هیچگونه آب خوردگی و خط خوردگی نداشته باشد و هر مدل خط خوردگی یا تغییر حتما باید در صفحه توضیحات نوشته شود.
شناسنامه افراد بالای ۱۵ سال برای ترجمه شناسنامه باید عکس دار باشد.
اگر عکس شناسنامه با مهر برابر با اصل اداره ثبت احوال مهر شده باشد نیز مورد تایید بوده آن را می‌توان ترجمه کرد.
در ترجمه شناسنامه تمام اتفاقات مانند ازدواج، طلاق و …باید ذکر شوند و در صورتی که ترجمه نشده باشد باید توسط فرد ترجمه کننده اصلاح گردد.
شناسنامه‌های تعویض نشده و صادره قبل از سال ۱۳۶۸ است در صورتی که فرد فوت شده و تاریخ فوت در شناسنامه ذکر شده مورد تایید می‌باشد.

ترجمه رسمی کارت ملی

ترجمه رسمی و فوری کارت ملی

کارت ملی جزء مدارک هویتی هر فرد است و برای احراز هویت و معرفی به کار می‌رود. در واقع شناسنامه و کارت ملی مهم ترین مدارک احراز هویت افراد است و در مواقع بسیاری همچون فعالیت های اقتصادی، فرآیندهای حقوقی و قانونی، تحصیلی و … مورد استفاده قرار می‌گیرند. اکنون بسیاری از افراد دارای کارت ملی هوشمند هستند ولی هنوز هم خیلی از مردم کارت ملی قدیمی دارند.

ترجمه رسمی کارت ملی هوشمند و قدیمی به تشریفات خاصی نیاز ندارد و تنها کافی است تا متقاضی اصل کارت ملی خود را به دارالترجمه رسمی مرکزی تحویل دهد.

ترجمه رسمی کارت ملی

اگر قصد اخذ تاییدات دادگستری و امورخارجه را برای ترجمه‌ی کارت ملی خود دارید، این امر در مدت ۲ روز کاری قابل انجام است و این مدرک نیاز به هیچ مدرک پشتیبان دیگری برای اخذ تاییدات را ندارد.

به عنوان مثال برای اخذ تائیدات دادگستری سند ازدواج، نیاز به شناسنامه یکی از زوجین به عنوان مدرک پشتیبان می‌باشد.

قبل از ارسال اسکن کارت ملی خود برای ترجمه رسمی، یک کپی از صفحه اول پاسپورت خود را نیز ارسال کنید که بتوانیم از اِسپل درست پاسپورت شما برای ترجمه استفاده کنیم.

عبارات تخصصی در ترجمه‌ی کارت ملی

عبارت فارسی ترجمه انگلیسی
وزارت کشور Ministry of Interior
سازمان ثبت احوال کشور National Organization for Civil Registration
کارت ملی National Identification Card, National ID Card
شماره/کد ملی ‌ National Identification Number, National ID Number
تاریخ تولد Date of Birth
تاریخ اعتبار Expiration Date, Expiry Date, Validity

شرایط مورد نیاز ترجمه کارت ملی

* متقاضی می بایست اصل کارت ملی خود را با بالاترین کیفیت اسکن کرده و برای دارالترجمه ارسال نماید. امکان ارسال اسکن از طریق واتس‌اپ، ایمیل و تلگرام نیز فراهم شده است.
* متقاضی می بایست اسپل دقیق نام و نام خانوادگی و نام پدر خود را برای دارالترجمه ارسال نماید.
* متقاضی می بایست زبان مورد نظر برای ترجمه ی کارت ملی خود را به دارالترجمه اطلاع دهد.
* در صورتی که نیاز به تاییدات دادگستری و امورخارجه دارید می‌بایست اصل مدرک را تحویل دارالترجمه دهید. امکان ارسال پیک معتمد دارالترجمه رسمی مرکزی تهران فراهم است. همچنین می‌توانید با هماهنگی با کارشناسان ما، مدارک را پستی تحویل دهید. امکان تحویل حضوری نیز در هر چهار دفتر (میرداماد، فردوسی، صادقیه و انقلاب) دارالترجمه رسمی مرکزی وجود دارد.
* کارت های ملی قدیمی به شرط سالم بودن قابل ترجمه و تایید هستند.
* ترجمه رسمی پیش صدور کارت ملی تنها با به همراه بودن شناسنامه قابل ترجمه و تایید است.

ترجمه رسمی گذرنامه

ترجمه رسمی و فوری گذرنامه (پاسپورت)

برای دریافت ویزای توریستی از سفارت خانه های حوزه شنگن، آمریکا و کانادا نیاز به ترجمه رسمی گذرنامه نیست و ارائه پاسپورت به دارالترجمه ها صرفا برای هجی و یا اسپل صحیح نام و نام خانوادگی متقاضی میباشد.

اما برای ثبت شرکت در خارج از کشور و یا اقداماتی از این قبیل ترجمه رسمی گذرنامه همراه با تائیدات دادگستری و وزارت خارجه الزامیست و برای انجام این روند گذرنامه شما باید دارای اعتبار باشد در صورت منقضی شدن گذرنامه امکان ترجمه رسمی و تائیدات وجود ندارد.

ترجمه رسمی گذرنامه

علت ارائه پاسپورت به دارالترجمه چیست؟

یکی از مهم ترین موارد در ترجمه رسمی هجی یا اسپل صحیح نام و نام خانوادگی و محل تولد صاحب سند می‌باشد که اگر اسپل نام و نام خانوادگی متقاضی مطابق با گذرنامه ی شخص نباشد باعث ایجاد مشکلاتی می شود، زیرا فرد مقابل تصور میکند که شما اسناد مرتبط به فرد دیگری را به جای خود ارائه داده اید.

در حال حاضر گذرنامه های عادی به دو شکل قدیمی و جدید صادر شده اند که بسته به زمان صدور گذرنامه متفاوت هستند.

این امکان وجود دارد که شخص در گذشته ویزای کشور مورد نظر یا ویزای شنگن را در پاسپورت خود داشته باشد و درخواست ترجمه رسمی گذرنامه یا روادید را به دارالترجمه میدهد، در این صورت تمامی مهر های ثبت شده‌ی ورود و خروج به کشور های مختلف در گذرنامه ی شخص می‌بایست ترجمه شود.

نکته: ترجمه رسمی گذرنامه غیر ایرانی به زبان فارسی در صورتی امکان پذیر می‌باشد که سفارت کشور مطبوع کپی پاسپورت شخص را برابر با اصل کند.

ترجمه رسمی کارت پایان خدمت

اگر قصد ترجمه‌ رسمی کارت پایان خدمت خود را دارید دارالترجمه رسمی مرکزی تهران می تواند در بازه ی زمانی چند ساعته و یا یک روزه اقدام به ترجمه ی رسمی کارت پایان خدمت شما کند. همچنین در صورت صلاحدید مشتری اقدام به اخذ تاییدات دادگستری و امورخارجه در مدت ۲ روز کاری می‌نماییم.

ایران جزو کشورهایی است که خدمت سربازی (۲۱ ماهه) برای پسران بالای ۱۸ سال در آن اجباری است کارت پایان خدمت یک مدرک رسمی است که پس از گذراندن خدمت سربازی به شخص اعطاء می‌گردد.

برای انجام بسیاری از امور حقوقی و قانونی در ایران از جمله ادامه تحصیل، استخدام در ارگان های دولتی و نیمه دولتی دریافت انواع وام و تسهیلات و همچنین خروج از کشور ارائه ی کارت پایان خدمت ضروری است.

پس از پایان خدمت سربازی اطلاعات کامل شخص از جمله مشخصات فردی، سابقه خدمت و … در سامانه یگان های خدمتی ثبت می‌گردد. پس از بررسی و تائید اطلاعات در سامانه وظیفه عمومی، کارت پایان خدمت برای فرد صادر می شود.

لازم به ذکر است بدون ارائه‌ی کارت پایان خدمت یا معافیت، آقایان امکان خروج از کشور را نخواهند داشت. این کارت جزء اسناد هویتی فرد است که معمولا سفارت خانه ها برای صدور انواع ویزا از متقاضیان درخواست نمی‌کنند.

همان طور که گفتیم کارت پایان خدمت یکی از ملزومات جهت ارائه به سازمان ها و یا ارگان های خارج از کشور می باشد ولی موارد استفاده‌ی کارت پایان خدمت برای کشورهای خارجی بسیار کم می باشد. با این حال برخی از مراکز، دانشگاه ها در خارج از کشور به ترجمه رسمی این مدرک نیاز دارند که می بایست توسط یک دارالترجمه رسمی ترجمه شود.

معمولا سفارت ها برای صدور ویزا به مدارک هویتی دیگری نظیر ترجمه شناسنامه و در بعضی از مواقع به کارت ملی بسنده می کنند و در کمتر مواردی دیده شده که سفارتی از شخصی تقاضای ترجمه ی رسمی کارت پایان خدمت را بکند.

نکات مربوط به ترجمه رسمی کارت پایان خدمت

برای ترجمه رسمی کارت پایان خدمت یا معافیت ارائه اصل کارت هوشمند کافیست و مانند کارت‌های شناسایی دیگر کپی برابر اصل کارت قابل ترجمه نیست. اما گواهی های صادر شده از سوی سازمان مربوطه مبنی بر مفقود شدن کارت قابل ترجمه است. مدت زمان ترجمه رسمی کارت پایان خدمت 1 روز کاری و با اخذ تائیدات دادگستری و امور خارجه 3 الی 4 روز کاری می باشد.

ترجمه رسمی کارت پایان خدمت

پیش نیاز ترجمه رسمی کارت پایان خدمت

معمولا ضرورتی برای اخذ تائیدات دادگستری و وزارت خارجه برای کارت پایان خدمت وجود ندارد و این مسئله به قوانین سفارت کشور مقصد بستگی دارد.

با این حال برای ترجمه رسمی کارت پایان خدمت نیاز به یک کپی واضح از صفحه اول پاسپورت فرد متقاضی برای بررسی اسپل اسم نیاز است. در صورتی که کپی پاسپورت ندارید می بایست اسپل نام و نام خانوادگی و نام پدر را به همکاران ما اطلاع دهید.

کارت پایان خدمت زمانی قابلیت تائید دادگستری و وزارت خارجه را دارد که هر دو طرف کارت ترجمه رسمی شده باشد و همراه با اصل کارت برای دادگستری ارسال شود.

تمامی هزینه های گفته شده دقیقا طبق نرخ نامه کانون مترجمین رسمی سال 98 می باشد که در سال ۹۹ تغییری نداشته و دارالترجمه رسمی مرکزی تهران هیچگونه هزینه اضافی نسبت به نرخ نامه کانون دریافت نمی‌کند. علاوه بر این، در صورت درخواست مشتریان ارسال و دریافت مدارک توسط پیک معتمد رایگان دارالترجمه انجام می‌شود.

خدمات دارالترجمه رسمی مرکزی تهران

سرعت در ترجمه رسمی را آنلاین تجربه کنید! به همراه تاییدات دادگستری و امورخارجه و مهر سفارت‌ها در کمترین زمان

خدمات آنلاین ترجمه رسمی فوری در ۷ روز هفته برای تهران و شهرستان‌ها به تمامی زبان‌ها

با خدمات دریافت و ارسال رایگان دارالترجمه مرکزی، علاوه بر سرعت و سهولت در کار، ایمن بمانیم. با پیک رایگان معتمد در تهران و پست رایگان به سراسر ایران