کشور ایتالیا همواره یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری دنیا بوده که در میان ایرانیان نیز جایگاه خاصی داشته و دارد. ایتالیا در جنوب قاره اروپا قرار گرفته و یکی از زیباترین کشورهای اروپایی به حساب میاید. ایتالیا علاوه بر این که در صنعت بسیار پیشتاز است در حوزه معماری، فرهنگ و تاریخ هم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. اکثر مردم ایتالیا را به عنوان میراثی با ارزش در زمینه رشد توریست و جذب گردشگران از همه نقاط جهان می‌شناسند، این کشور جزء کشورهای حوزه شینگن است که مهاجرت به آن نیاز به اخذ ویزا از سفارت ایتالیا دارد.

ترجمه رسمی مدارک به ایتالیایی

نکات قابل توجه برای اخذ ویزای ایتالیا

  1. متقاضیان حتما پیش از مراجعه به سفارت ایتالیا باید فرم سفارت ایتالیا را تهیه و تکمیل کنند و مدارک مورد نیز را در چک لیست در موعد مصاحبه به همراه داشته باشند، فراموش نکنید درخواست هایی که با مدارک ناقص و غیرشفاف ارائه می شود ریجکت می گردد.
  2. در صورتی که مقصد اصلی متقاضی فقط کشور ایتالیا باشد، سفارت ایتالیا ویزای شینگن را صادر نماید.
  3. همه افراد متقاضی به جز کودکان زیر ۱۲ سال حتما در روز مصاحبه باید اثرانگشت ارائه دهند.

مدارک لازم جهت ارائه در روز مصاحبه در سفارت ایتالیا

پس از تعیین وقت سفارت ایتالیا یک سری مدارک در روز مصاحبه نیاز هستند که به همراه داشتن آن ها الزامیست. در زمان فراهم کردن این مدارک باید دقت بسیاری داشته باشید زیرا این مرحله بسیار مهم بوده و در صورت تکمیل نبودن مدارک احتمال رد تقاضای درخواست ویزا زیاد می باشد. فرم درخواست ویزا را می توان در همان روز مصاحبه دریافت، تکمیل و ارائه نمود. مدارک لازم برای ارائه در روز مصاحبه عبارتند از:

  1. شناسنامه و کپی از تمام صفحات آن به همراه ترجمه رسمی ایتالیایی با تایید دادگستری و امور خارجه (همه اسناد و مدارک در دارالترجمه مرکزی تهران به صورت فوری ترجمه می‌گردند)* تکته: تایید کردن ترجمه رسمی مدارک شده در سفارت ایتالیامدارکی را که به زبان ایتالیایی ترجمه کرده اید طبیعتا برای ارائه به ارگانی در ایتالیا ترجمه شده‌اند. گاها این مدارک بسته به ارگان مربوطه که میخواهید مدارک را به آن ها ارائه نمایید علاوه بر تاییدیه وزارت خارجه و دادگستری نیاز به تایید سفارت ایتالیا در تهران نیز دارند . به عنوان مثال اکثر دانشگاه ها در ایتالیا مدارک را لگالایز شده نیاز دارند.
  2. فرم تکمیل شده درخواست ویزای ایتالیا
  3. فرم درخواست ویزا از سوی دعوت کننده و کپی از کارت اقامت وی (در صورت نداشتن دعوت نامه رزرو هتل)
  4. دعوتنامه تکمیل شده توسط یک شهروند ایتالیایی یا شهروند خارجی ساکن ایتالیا
  5. دو قطعه عکس رنگی ۳*۴ که باید واضح، روشن، جدید و کاملا مشابه ظاهر فعلی شما باشد
  6. گذرنامه با ۶ ماه اعتبار از تاریخ درخواست ویزا و کپی ۵ صفحه اول و صفحات دارای مهر ویزا
  7. اسناد دال بر وضعیت شغلی متقاضی که خود شامل گزینه هایی است که پس از این موارد بیان خواهد شد.
  8. پرینت ۳ ماهه آخر از حساب جاری بانکی متقاضی که از گردش مالی مناسبی برخوردار باشد.
  9. آدرس دقیق محل کار و منزل
  10.  بیمه مسافرتی
  11. ۱۰۱ یورو پ.ل نقد اگر وقت شما وی ای پی باشد ۴۰ یورو بیشتر باید همراه داشته باشید.
  12. سند مالکیت به نام فرد متقاضی یا همسر وی و ترجمه آن(در صورت داشتن)

نکته مهم درباره عکس: اگر در پاسپورت شما عکس همراهان نیز درج شده است می بایست به همراه مدارک خود دو قطعه عکس از همراهان نیز داشته باشید.