اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا برای ادامه تحصیل یکی از بهترین فرصت‌هایی است که هر دانشجویی برای داشتن آینده ای بهتر و تضمین شده باید به آن فکر کند که در بین کشورهای اروپایی جایگاه بسیار خوبی دارد.

اما قبل از اینکه به کلیه مسائل پیرامون اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا بپردازیم ابتدا توضیح می دهیم که چرا باید در این کشور تحصیل کنید:

  1. ایتالیا دانشگاه های معتبر زیادی دارد که رتبه آنها بسیار عالی است و در نتیجه تضمین کننده اعتبار مدرک دریافتی و همچنین آینده شغلی فارغ التحصیلان سراسر دنیاست.
  2. شهریه تحصیلی یا به طور کلی هزینه های تحصیل در ایتالیا نسبت به اکثر کشورهای اروپایی پایینتر است اما کیفیت آن در سطح بالایی قرار دارد
  3. در کنار تحصیل قطعا نیاز به بازدید و گردش هم خواهید داشت و لذا دسترسی به اماکن دیدنی و جاذبه های طبیعی و غیره نیز ملاک است تا محیط برای شما کسل کننده و عذاب آور نباشد که کشور ایتالیا در این زمینه فوق العاده است
  4. اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا در اکثر موارد بدون نیاز به ارائه مدرک زبان ایتالیایی است و این به معنای این است که تنها مدرک زبان انگلیسی کافیست چرا که اکثر رشته ها به زبان انگلیسی تدریس می گردند

اکنون که دلایل انتخاب این کشور اروپایی جهت ادامه تحصیل آشنا شدید، به سراغ پروسه اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا خواهیم پرداخت تا دقیقا بدانید که برای انجام این پروسه چه مسیری باید طی شود و به چه مدارکی نیاز دارید.

ترجمه رسمی به ایتالیایی

مراحل اخذ ویزای ایتالیا

مهمترین مرحله در روند اعزام دانشجو به ایتالیا، دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا در تهران است. البته سفارت ایتالیا در ایران از لحاظ سهولت صدور ویزای تحصیلی از بهترین سفارت‌ها در ایران است. عدم سختگیری در مرحله مصاحبه، رزرو وقت در نزدیک ترین تایم (یکماه بعد از اقدام به رزرو) و از همه مهمترین بلوکه نکردن پول برای صدور ویزای تحصیلی را می توان از مهمترین خصوصیات سفارت ایتالیا در ایران به حساب آورد.

دانشجویان هنگامی که وقت سفارت را به صورت اینترنتی اخذ کرده و در روز مقرر به سفارت ایتالیا مراجعه می کنند باید مدارکی را همراه خود داشته باشند. مدارک مورد نیاز هنگام مراجعت به سفارت به شرح زیر میباشد:

مدارک مورد نیاز هنگام مراجعه به سفارت:

1. ترجمه رسمی ایتالیایی از سوابق تحصیلی
2. مدرک زبان، آیلتس 6 یا تافل 78 به بالا
3. نامه پذیرش از دانشگاه
4. مدرک تمکن مالی که 7500 یورو به ازای هر سال تحصیلی در ایتالیا می باشد.

به عنوان مثال دانشجوی کارشناسی ارشد باید 15000 یورو در حساب سرپرست خود ( یا خود دانشجو ) داشته باشد که البته لازم به ذکر است این مبلغ به نرخ یوروی بانک مرکزی ایران محاسبه خواهد شد نه نرخ آزاد بازار.
5. ترجمه رسمی شناسنامه به ایتالیایی

ترجمه رسمی شناسنامه

مدارک مورد نیاز دانشجویان به تفکیک مقطع و رشته

متقاضیان کارشناسی ارشد:
برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا نامه رسمی پذیرش از دانشگاه، اصل مدرک و ترجمه رسمی دیپلم و پیش دانشگاهی و ریزنمرات، اصل مدرک و ترجمه لیسانس و ریزنمرات، مدرک زبان، نامه تمکن مالی، ترجمه رسمی شناسنامه

متقاضیان کارشناسی:
نامه رسمی پذیرش یا نامه پذیرش اولیه برای آزمون، اصل مدرک و ترجمه رسمی دیپلم و پیش دانشگاهی و ریزنمرات ، مدرک زبان ، مدرک تمکن مالی ، ترجمه رسمی شناسنامه

 

  • نکته: تمامی مدارک ذکر شده میبایست در دارالترجمه رسمی مورد تایید سفارت ایتالیا ترجمه و ممهور به مهر مترجم رسمی قوه قضائیه گردد.
  • دارالترجمه رسمی مرکزی تهران تمامی خدمات مربوط به ترجمه‌های رسمی ایتالیایی را در کمترین زمان انجام میدهد.