قدرت اقتصادی ایتالیا آن را به یک کشور محبوب برای بازرگانان و تاجران تبدیل کرده است، در ایتالیا کنفرانس ها و نمایشگاه های تجاری زیادی برگزار می شود که در تجارت کسب و کار های گوناگون بسیار تاثیرگذار می باشد.

ترجمه رسمی به ایتالیایی برای ویزای تجاری

مدارک ویزای تجاری ایتالیا برای افرادی که قصد انجام فعالیت های تجاری در کشور ایتالیا را دارند بسیار اهمیت دارد، اخذ ویزای تجاری کشور ایتالیا برای هر کسب و کار و تجارتی مورد استفاده قرار می گیرد که لازمه ی دریافت این نوع ویزا ارائه مدارک خاصی به سفارت ایتالیا است. از آن جایی که در کشور ایتالیا شرکت های بزرگی مانند معماری، مد، دکوراسیون، جواهرات، زیبایی، طلا و…در حال فعالیت هستند و بزرگ ترین نمایشگاه های تجاری در این کشور برگزار می شود، ایتالیا در همه جای دنیا به عنوان یکی از بهترین کشور ها برای بازرگانان و تجار به شمار می آید. اکنون ما در این مقاله قصد داریم به جزئیات و مدارک لازم برای اخذ ویزای تجاری ایتالیا بپردازیم،

اولین مدرک مورد نیاز برای ویزای تجاری ایتالیا داشتن دعوت نامه تجاری میباشد اما نکته حائز اهمیت این است که  فقط یک فرمت خاص از دعوت نامه برای ویزاهای بیزنسی یا همان تجاری مورد  قبول سفارت ایتالیا میباشد.

در واقع شما میبایست یک دعوت نامه خام  به زبان ایتالیایی را برای شرکت مربوطه ارسال نمایید شرکت مربوطه آن دعوت نامه خام را پر کرده روی سربرگ بیاورد و مهر امضا نموده و برای شما ارسال نماید.

ارائه دعوتنامه برای اخذ ویزای تجاری ایتالیا

یک دعوتنامه رسمی و معتبر می تواند موجب تسریع اخذ ویزای تجاری ایتالیا شود، درواقع ارائه دعوتنامه به معنای دریافت قطعی انواع ویزا نمی باشد، بلکه این کار تنها روند دریافت ویزای ایتالیا را سرعت می بخشد. همان طور که می دانید اخذ ویزا برای هر نوع سفری به کشور الزامی می باشد، به عنوان مثال برای سفر گردشگری ویزای توریستی ایتالیا، برای تحصیل ویزای دانشجویی ایتالیا، برای سفر های کاری و تجاری ویزای تجاری و… لازم می باشد. در مواردی نیز ممکن است بعد از دریافت وقت سفارت ایتالیا و مراجعه به سفارت از متقاضیان درخواست دعوتنامه نمایند در این صورت شما می توانید از یکی از اقوام خود که جزء شهروندان ایتالیا هستند درخواست دعوتنامه کنید، یکی از این دعوت نامه ها، دعوتنامه تجاری می باشد، به عبارتی گاهی یکی از مدارک ویزای تجاری ایتالیا دعوتنامه می باشد.

برای ارسال دعوتنامه جهت تسریع اخذ ویزای تجاری ایتالیا به چه نکاتی باید توجه نمود؟

  1. یکی از مراحل دریافت ویزای تجاری ایتالیا بررسی دعوتنامه می باشد، درنتیجه فرد متقاضی می بایست فرم مربوط به دعوتنامه را با دقت و صداقت تکمیل نماید. زمانی که دعوتنامه تجاری ایتالیا از جانب یک شخص رسمی یا شرکت ارسال می گردد، مسئولیت همه موارد درج شده در دعوتنامه با آن ها خواهد بود.
  2. شخصی که دعوتنامه را ارسال می کند باید تمامی مشخصات خود را به صورت دقیق در دعوتنامه ثبت نمایند، کوچک ترین خطا در این مشخصات به عنوان نقص و کاستی مدارک ویزای تجاری ایتالیا به شمار می آید و موجب نپذیرفتن درخواست ویزای متقاضی می شود.
  3. در صورتی که فرد ارسال کننده دعوتنامه همه هزینه های متقاضی را پذیرفته باشد، ارائه رسید بانکی و حقوقی سه ماه اخیر فرد الزامی می باشد.
  4. اطلاعات شخصی فرد متقاضی از جمله نام، نام خانوادگی، محل سکونت، شغل، هدف سفر و غیره باید به صورت کامل و واضح در دعوتنامه درج شده باشد، این یکی از مهم ترین مواردی است که در مراحل صدور ویزای تجاری ایتالیا بسیار حائز اهمیت قرار می گیرد.

برای ارسال دعوتنامه از فرد خاصی به ایتالیا بهتر است هدفی را که با تجارت و امور کاری فرد مرتبط است به عنوان هدف قرار داد، معمولا این دعوتنامه میان شرکت های مبدا و مقصد جا به جا می شود. هدف های تجاری اغلب به صورت های گوناگونی مانند خرید و بازدید از یک دستگاه و یا ملاقات کاری برای توسعه فعالیت های اقتصادی انجام می شود. از طریق ایمیل نیز می توان دعوتنامه را ارسال کرد چه بسا اغلب مدارک برای ویزای تجاری به صورت آنلاین و اینترنتی ارسال می گردد.

ایتالیا اقتصادی نوین و پیشرو در جهان دارد و میزان بالای تولیدات ناخالصی آن را به چهارمین قدرت اقتصادی تبدیل کرده است. فرصت های درخشان اقتصادی و تجاری در ایتالیا همه تاجران و صاحبان کسب و کار را برای سرمایه گذاری تشویق کرده است. از مهم ترین صنایع این کشور می توان به وسایل نقلیه، ماشین آلات، مواد شیمایی، سلاح های جنگی، کشتی سازی، ساخت هواپیما، غلات و میوه و لباس و پوشاک اشاره نمود. از دیگر عوامل موثر در هدایت تاجران به سمت این کشور، نزدیکی به کشور های پیشرفته و صنعتی، ارتباط راحت با همه قاره ها و روابط بین المللی می باشد.

ویزای تجاری ایتالیا
چنانچه فردی از جانب کارفرما یا شرکتی در ایتالیا برای کار و پروژه ای دعوت شود، الزاما باید ابتدا برای دریافت وقت سفارت ایتالیا و اخذ ویزا اقدام نماید، همان طور که اشاره کردیم هدف های تجاری شکل های گوناگونی دارد که براساس هدف اصلی متقاضی ارسال می گردد. تمام افرادی که برای تنظیم یک قرارداد تجاری و یا ملاقات کاری قصد سفر به کشور ایتالیا را دارند، ملزم به تهیه مدارک ویزای تجاری ایتالیا و طی نمودن مراحل آن می باشند. در ایتالیا شرکت های گوناگونی در حوزه های کاری فعالیت می کنند که همه ساله تعداد زیادی از افراد را برای انجام فعالیت های تجاری به خود جذب می کند.

مدارک مورد نیاز ویزای تجاری ایتالیا

  • ارائه توضیحات لازم در رابطه با نوع فعالیت تجاری میان شرکت ایتالیایی و شرکت ایرانی
  • سمت شغلی متقاضی در سازمان
  • مدارک لازم برای معاملات تجاری شرکت ایتالیایی از جمله پروفورما، قرارداد، اعتبارنامه و پیشنهاد قیمت
  • مدارک مبنی بر فعال و واقعی بودن شرکت ایرانی همراه با ترجمه رسمی ایتالیایی و ترجمه رسمی انگلیسی
  • تاییدیه شرکت به منظور قبول همه هزینه های اقامت و سفر متقاضی در کشور ایتالیا
  • اصل و فتوکپی ترجمه شناسنامه و کارت ملی متقاضی همراه با ترجمه ایتالیایی و انگلیسی
  • تاریخ شروع و پایان سفر فرد متقاضی
  • فرم ویزای شینگن ایتالیا
  • دو قطعه عکس
  • بیمه مسافرتی
  • گواهی اشتغال و پروانه کسب
  • کارت پرسنلی
  • معرفی نامه از طرف شرکت مربوطه
  • کارت بازرگانی
  • ارائه جواز کسب
  • روزنامه رسمی چاپ شده حاوی اطلاعات شرکت
  • گردش سه ماه حساب بانکی
  • رزرو بلیط هواپیما و هتل

یکی دیگر از مواردی که در مقاله مدارک ویزای تجاری ایتالیا باید به آن اشاره کرد هزینه ویزای تجاری می باشد، هزینه لازم برای صدور یک ویزای تجاری برای هر نفر معمولا حدود ۶۰یورو است که فرد متقاضی باید این مبلغ را به صورت ارز یورو به سفارت بپردازد. البته افرادی که یکی از اقوام و نزدیکانشان در ایتالیا سکونت دارند، نیازی به پرداخت هزینه اخذ ویزای تجاری ایتالیا را ندارند، این افراد باید مادر، پدر، مادربزرگ، پدربزرگ، نوه، فرزندان و همسر باشند.